Khamis, 8 Mei 2014

Kau Kembali Semula. Mengapa?

Sahabat.....

Setapak yang kurasakan sepi tanpa suara-suaramu..
 
Bunyi merpati yang berkicauan itu bagai membawa gemersik suaramu..
 
Namun..
 
Aku tetap sedar yang kau tidak pernah berada di sisi.
 
Hanya aku yang bermain dengan ilusi sendiri..
 
Justeru, 
 
aku datang dengan wajah seorang kawan
 
Tidak minta di benci dan tidak minta dibenci.
 
Aku yang memulakan salam pertemuan,
 
Selayaknya aku juga yang melafazkan salam perpisahan.
 
Ingatkah, sewaktu kita bersahabat dahulu? 
 
Waktu itu kita yakin bahawa persahabat ini akan sentiasa utuh dan kukuh?

Namun kini.

Setelah sekian lama kita berpisah.
Kau hadir kembali.
Mengapa sahabat?

Sahabat.
Luka yang lama sedang cuba untuk aku ubati.
Namun kau hadir kembali?
Adakah kau ingin menyakiti hatiku lagi?

Sudah lah sahabat.
Pergi lah.
Jangan pernah hadir dalam hidupku lagi.

Aku dah penat.
Penat dengan penipuan.
Penat dengan hinaan.

Tolong.

Aku ingin menyendiri.
Aku ingin menyepi

Dan kau,

Jangan pernah ganggu aku lagi.
Jangan pernah hadir dalam sisi ku lagi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan